Du er her:  Forside  ›  Om oss  ›  Nyheter  ›  Koronavirus (Covid-19)

Koronavirus (Covid-19)

Informasjon til kunder og samarbeidspartnere til LabTjenester AS og Trondheim kommune Analysesenteret - håndtering av Koronavirus (Covid-19)

koronavirus2

Situasjonen rundt Koronaviruset har utviklet seg raskt i verden og i Norge. Og det har blitt innført en rekke smitteverntiltak i hele samfunnet. LabTjenester og Trondheim kommune Analysesenteret har som laboratorium en viktig funksjon i samfunnet og for våre kunder. Det er viktig at vårt personell er operativt og skjermes for smitte. Vi har derfor innført en rekke tiltak, for å forebygge smitte og gi vårt bidrag til å stoppe smittespredning.

Informasjon om hvordan vi håndterer situasjonen

Vi har fortsatt åpent som normalt og alle analyser blir gjennomført etter gjeldende avtaler, så lenge ikke annen informasjon blir gitt direkte til kunden. Vi gjør oppmerksom på at enkelte flyruter og annen transport kan være kansellert og vi etterstreber å holde god kontakt med våre kunder, hvis alternativ transport blir nødvendig.

For å begrense spredningen av viruset og for å beskytte våre ansatte, har vi innført følgende tiltak (i tillegg til interne hygienetiltak):

  • Mottak av prøver skal skje i inngangspartiet til oss. Posten (Bring) og budbil/varetaxi leverer prøvene uten fysisk kontakt med våre ansatte.

  • Privatpersoner og andre som vil komme i kontakt med oss, blir møtt av informasjonsskilt på døra og et telefonnummer de kan ringe. Prøver og utfylt bestillingsskjema skal settes i inngangspartiet.

  • Hvis det er viktig med kontakt med vårt personell, er det hengt opp telefonnummer som dere når oss på. Vennligst respekter, at vi holder god avstand til hverandre ved personlig kontakt.

  • Ved mottak av prøver har vi innført streng håndhygiene med hyppig håndvask, samt desinfeksjon av emballasje og utstyr.

  • Vi ber kundene når de tar ut prøver som skal leveres til oss, om å tenke godt over sin egen håndhygiene. Bruk engangshansker ved prøveuttak, eller vask hender både før og etter prøveuttaket. 

  • Ved en ev. karantene-situasjon og redusert bemanning, vil vi prioritere kunder som vi har kontrakt med og samfunnsviktige oppdrag.

  • Vi har opprettet en beredskapsavtale med samarbeidende laboratorier, slik at vi har alternativer ved redusert bemanning.

  • All omvisning og besøk i våre lokaler er innstilt inntil videre. Møter med kunder og samarbeidspartnere foregår via digitale medier.

  • Planlagte og annonserte kurs som vi arrangerer, utsettes inntil vi har bedre oversikt over utviklingen.

Situasjonen blir vurdert fortløpende, og ved ny informasjon sendes dette ut til kunder og samarbeidspartnere, så snart den foreligger.

Transport og svartid

For spørsmål ta kontakt med oss på telefon 72 54 10 30

 

Publisert: 13.03.2020